,,MATEMATYCZNA POEZJA”- SZKOLNY KONKURS MATEMATYCZNY

 

W naszej szkole realizujemy innowację matematyczną pt.: ,,Bliżej matematyki”. Co miesiąc odbywają się działania mające na celu zbliżenie uczniów do ,,Królowej Nauk” – Matematyki. W kwietniu uczniowie klasy czwartej, piątej i szóstej wzięli udział w szkolnym konkursie matematycznym ,,Matematyczna poezja”.

Zadanie konkursowe polega na napisaniu autorskiego wiersza o Królowej Nauk -MATEMATYCE.

Celem konkursu jest przedstawianie zagadnień matematycznych w sposób łatwy do zapamiętania, popularyzacja twórczości poetyckiej oraz kształtowanie wrażliwości na słowo.

Pojęcia i zagadnienia matematyczne pojawiają się w  wierszach wielu sławnych poetów –  naszej noblistki Wisławy Szymborskiej „Liczba Pi”, Adama Mickiewicza ,,Praktyka”, Juliana Tuwima ,,Matematyka”.

A jak widzą matematykę uczniowie naszej szkoły w dobie pandemii? Efekty ich pracy są niesamowite. Miałyśmy bardzo trudny wybór.

Po wysłuchaniu wszystkich uczniów, biorących udział w konkursie, jury w składzie: Elżbieta Pietrucha, Edyta Koszałka i Justyna Dederko oceniło i wyłoniło zwycięzców:

I miejsce:

Iga Łopacka - kl.4

II miejsce:

Franciszek Mazurek- kl.4,

Dariusz Wojtiuk - kl.4,

III miejsce:

Tymon Iwaniec – kl.4

Filip Obara – kl.4

Wyróżnienie:

Aleksandra Mazurek kl.5

Zuzanna Marszaluk kl.4

A oto wiersze naszych uczniów:

Nie każdy w matematyce się odnajduje,

Ale działania matematyczne rozwiązywać próbuje.

Mnożenie czasami sprawia trudności

Jak wyjmowanie z ryby ości.

Jeśli trudne jest dzielenie

To odwrotnością będzie mnożenie.

Czasami rozwiązywania robią nam psikusy

Dlatego musimy uważać na minusy i plusy.

Kolejność działań jest bardzo ważna

Dlatego musisz być uważna.


                                                                       Iga Łopacka kl. 4

 

Matematyko Królowo Nauk!!!

Ty jesteś jak zdrowie,

Kto dodawać i odejmować nie umie,

Ten szybko się w sklepie dowie jak jesteś ważna.

Mnożenie i dzielenie dla człowieka

jak dla kota miska mleka.

Pola figury  to są kontury,

które zawsze przypominają figury.

Ułamki są jak pizzy kawałki,

było 5 a są 3 jaki więc to ułamek.

Chcąc obliczyć, ile farby trzeba wylać na ściany,

należy wiedzieć co to są prostopadłościany.

                                                                   Franciszek Mazurek klasa 4

 

Szedł Jaś przez las ,

naliczył dziesięć trzask.

Świetna przy tym jest zabawa ,

więc zamiast trzask raz i drugi, nawet trzeci

nazbierał Jaś trzynaście śmieci.

Przedzielając to patykiem,

górą trzaski, dołem śmieci

powstał mu ułamek niewielki.

Teraz prędko ratuj Jasia

 jeśli matmę pojmujesz

szybko się zorientujesz

i ułamek zbudujesz?

                                                              Dariusz Wojtiuk klasa 4




Jechał Filip na rowerze licząc domki w plenerze, dwa żółte, trzy pomarańczowe, a na końcu sześć nietypowe, chyba purpurowe. I tak przejechał całą wieś ile ich tu naliczył czy już wiesz?

                                                                          Filip Obara klasa 4  

 

 

Szkoła ma swoje MINUSY i PLUSY
Wie o tym chyba każdy uczeń
MNOŻYMY tu szczęścia,
DZIELIMY troski.
nasz dzień z życia ucznia
nie jest prosty.
Gdy WYKRES ocen w górę szybuje
to nasza pani się raduje.
MATEMATYKA nie taka straszna,
gdy bierze się za nią
NASZA KLASA!

Tymon Iwaniec klasa 4

 

 

,,Cukierkowa Matematyka”

Mam cukierków cały kosz

Co z nimi zrobić nie wiem sama

Może rozdam je za grosz

I będę bogata

Dam jednego mamie, tacie

Dam po 4 moim braciom,

Jeszcze trzeba po 5 dziadkom,

I zostanie dla mnie dwa.

Teraz trzeba wszystko zliczyć.

Ile koszyk cukierków ma?

Zuzanna Marszaluk kl.4    

 

Królowa nauk – Matematyka

To od niej właśnie wszystko wynika

Ile jest pytań, tyle odpowiedzi.

Znak równości jednak nie wszędzie siedzi.

Dodać czy odjąć ?

Podzielić, pomnożyć?

By bilans w życiu mógł nam się zgodzić.

Taka to właśnie matematyka,

że nawet zegar zgodnie z nią tyka.

Ile minęło?

Ile zostało?

Żyć bez niej trudno

a z nią życia mało.

                                                                 Aleksandra Mazurek kl.5

 

Minus minusika szuka, gdy go znajdzie masz plusika.  

                                                               Gabriela Kruk kl.6

 

Liczby ujemne nie zawsze łatwe

Nie zawsze przyjemne

Kiedy tylko zechcesz możesz je umieć!

Pamiętaj minus plus minus staje się dodawaniem  nie odejmowaniem.

Może być to dla ciebie trudne, ale na pewno przekonasz się,

Że to wcale nie jest nudne !

                                                                    Karolina Petrykowska kl. 6

 

 Gratulacje zwycięzcom!!!

Organizatorzy: Elżbieta Pietrucha, Edyta Koszałka, Justyna Dederko.